Bronzový šermíř Choupenitch fušuje do řemesla i raperům

Čerstvý bronzový medailista z olympijských her v Tokiu šermíř Alexander Choupenitch pochází z hudební rodiny. A tak není divu, že se sám okrajově pouští do vlastních rapových věcí. Lidová tvořivost dvě včerejší české medaile protla s muzikou i jinak.

Šermíř Alexander Choupenitch Foto: Barbora Reichová, ČOV

Jako malý hrál na klavír a hudební vlohy se v něm zapřít nedají, vždyť jeho rodiče, kteří pocházejí z Běloruska, jsou operními pěvci. Vlastní texty si píše už od jedenácti a před dvěma lety se nyní sedmadvacetiletý Choupenitch uvedl na rapové scéně. V klipu k písni Víme oba, který nasbíral na YouTube už téměř sto tisíc zhlédnutí, se předvedl brněnský šermíř i se svým fleretem. Song produkoval věhlasný DJ Wich. „Mým záměrem bylo udělat něco, čím si splním sen. Ale hlavně chci rozšířit povědomí o svém sportu. Šerm si to zaslouží a tohle by mohlo oslovit lidi,“ svěřil se Choupenitch.

Loni poslal do světa i druhou píseň Tabu, kde rapuje o šermu, a pro Českou televizi uvedl: „Hudba mi dává emoci, to je společné se sportem.“ Letos přišel s dalším songem Tak daleko. U něj se dokonce kromě textu a rapu sám chopil i scénáře a režie videoklipu. „Prioritou je pro mě sport a tohle dělám jako svoje hobby, ale budu moc rád, když se to někomu bude líbit,“ řekl pro TV Nova. Zhruba před měsícem se na YouTube objevila i novinka Yoyo.

Sociálními sítěmi včera po zisku Choupenitchova bronzu kolovala ve velkém i píseň Těžkého Pokondru Saša Jede, což byla předělávka hitu Sunshine Reggae od dánského dua Laid Back. Také druhý pondělní medailista kanoista Lukáš Rohan byl spojován se známým hitem, konkrétně s písní Srdce jako kníže Rohan z dílny Ivana Táslera a Michala Horáčka, kterou zpívá Richard Müller.

Obrovský úspěch nejen u samotných sportovců, ale i u fanoušků sklízí také song Stamina, o který se ve spolupráci s Českým olympijským výborem postarali rapeři Paulie Garand a Rest. Produkci obstaral Kenny Rough. Klip, ve kterém se objevují i čeští olympionici, má za necelé dva týdny přes čtvrt milionu zhlédnutí. (O singlu jsme si povídali v pořadu Boomer versus…)