Nejhezčí dárek? „Nekonečná“ reklama s Václavem Neckářem

Vánoční návštěvy po rodinách přinášejí bonusy v podobě možnosti ochutnání více druhů bramborového salátu, dárky a samozřejmě nejrůznější formy rozjímání. A k tomu třeba také šanci sledovat televizi nevyžádaně, pořád a do zblbnutí.

Jsem si jistý, že „bedna“ coby příliš nevnímaná kulisa ke společně trávenému času běží ve spoustě domácností, ale málokdo je takový divný pavouk jako já, že když se na té obrazovce bez zájmu všech ostatních cokoliv míhá, tak to jeho pozornost poutá naprosto neodvratně. Možná i proto, že se na zapnutou televizi dost dobře nedokážu nedívat, tak u nás doma příliš neběží. (K vaření se stejně daleko víc hodí podcasty. Znáte ten náš, který se jmenuje Mixtape?) Jenže o svátcích je málokdo pánem ovladače.

Takže jsem během snahy konverzovat se členy širší rodiny letos zhlédl několik českých pohádek, které se mi bez pardonu slily v jednu velkou pseudohistorickou výpravu s mixem pár známých hereckých tváří v neurčitých rolích od pážat po krále. A i při dopolední repríze Sám doma 2 jsem bloudil zrakem k obrazovce navzdory tomu, že stejný biják jsme zkoukli i předchozí večer.

Dvě a půl minuty hudební slasti

V takové audiovizuální směsi jsou lehkým vytržením snad i reklamní spoty s údernými poutači na prací prášky a nejnovější modely automobilů.

Jenže, co to? Aha, Neckářova Půlnoční. Však se psalo, že si ji do vánoční reklamy vybral nějaký řetězec. Ale který? Jistě se to dozvíme za chvilku. Ano? Tohle přece není dvacet třicet sekund, do kterých se běžně tvůrci reklam snaží vměstnat celé sdělení…

A taky, že ne. Zpětně si na YouTube ověřuji, že aktuální reklama Lidlu trvá přes dvě a půl minuty, což je při i pouze letmé znalosti ceny inzertních spotů v televizi opravdová darda. Navíc se tu kromě vánočně nasvětleného parního vlaku objevuje zástup hudebníků i sboristů. Až nyní se v tiskové zprávě dočítám, že těch účinkujících, kteří novou verzi oblíbené písně z pera Jaromíra 99, Dušana Neuwertha a Jana P. Muchowa nahráli, tu je více než dvě stě padesát.

A slogan Lidlu, který navíc neláká na šunku v akci, ale prostě sděluje, že nejlepší Vánoce jsou společné, se skutečně objeví až v závěrečných sekundách. Tohle byl opravdu hezký dárek nejen pro Václava a Jana Neckářovy, ale vlastně pro všechny, kteří jsou ať už s rodinou, nebo sami „uvěznění“ s televizí a jejím mnohdy až příliš oblbujícím programem.

Václav Neckář letos vydal v reedici také legendární album Planetárium. Přečtěte si, jak na něj vzpomíná.