Od soboty zase streamujeme, hlásí Mňága, jež vybírá na akustický živák

Mňága a Žďorp spustila na Startovači kampaň k vydání koncertního záznamu Přístav Unplugged. Po dvou dnech má vybráno přes 130 procent požadované částky. „Ale to ničemu nebrání. Jsme hamouni a každá koruna se hodí,“ směje se Petr Fiala.

Mňága a Žďorp při jednom z jarních streamů ze zkušebny. Foto: Josef Bosák

Když se spolu bavíme, tak uběhlo prvních osmačtyřicet hodin kampaně a máte vybráno – dokonce s rezervou. Je to dobrá zpráva o finančních možnostech vašich fanoušků, nebo spíš o tom, že s nimi má Mňága a Žďorp nadstandardní vztahy?
Já bych řekl, že to je obojí. Doba je těžká, ale žít se musí. Já taky chodím do knihkupectví a kupuju si dál knížky, i když se snažím nerozhazovat, protože celý letošní rok žiju z úspor. Ale nemůžu se stát vyplašenou troskou, která si nedovolí koupit knížku nebo desku. Vinylů jsem letos nakoupil nejvíc ve svém životě. Kampaně jsme dělali už tři, vždycky jsme dodrželi, co jsme slíbili. Koncert Přístav Unplugged si navíc lidi mohli a pořád můžou na Mall.tv poslechnout. Akorát jsme opravili nejhorší chyby, ty menší jsme tam nechali, protože je to živák. A udělali jsme hezký obal. Samozřejmě máme radost, protože letošek je dobrodružný. Takže to, že nebičujeme kampaň až do konce, je fakt příjemná úleva. Fanouškům moc děkujeme.

Dneska jsou peníze od příznivců asi důležitější, než kdy dřív…
Ano. Příjmy z živého hraní jsou teď zrovna nulové a ani jinak nechodí tolik lidí na koncerty, protože se bojí. Anebo se vůbec nekoncertuje. Anebo jsou uzpůsobené tak, aby mohly být venku. Takže teď přemýšlíme, jak přežijeme zimu. Nicméně tohle je kampaň na výrobu desky Přístav Unplugged a peníze, co vybereme navíc, použijeme na další věci, které nás během toho napadnou. Dohoda v kapele je taková, že pokud to všchno neutratíme, půjdou ty peníze na produkci čehokoliv dalšího.

Jak vás napadlo nabídnout takovou přehršel formátů? Flashku s videem, download audia, kazetu, cédéčko i vinyl!
To jsme udělali už u Made in China, tam jsme na flashce měli dokument z Číny. A jinak proč ne? Vydání kazet celkem nic nestojí, uděláte jich sto nebo dvě stě a na e-shopu a koncertech to prodáte. K tomu ve spolupráci s Warner Music máme hudbu i na Spotify a dalších streamovacích službách.

Asi mě nepřekvapuje, že je masivní zájem o zážitkové odměny. Ale co za blázna dá deset tisíc korun za Mňága Surprise? Odměnu, u které není napsané vůbec nic a bude to skutečně překvapení?
To už taky bylo u minulé kampaně, na doporučení jednoho z šéfů Startovače. Tvrdil, že lidi, co mají peníze a mají rádi překvapení, jsou. Musím říct, že to byl oříšek. Je to fakt hodně peněz a nevěděli jsme, co těm lidem máme nabídnout. Nechtěli jsme je odbýt igelitkou s matrošem, nějakýma cédéčkama. Nakonec jsme to vymysleli a bylo to super. Nechci říkat, co to bylo…

… protože teď to bude něco podobného?
Teď to nemůže být něco podobného, protože ten, co si koupil ten Surprise předtím, si ho koupil i teď. Tak jsem mu hned psal! Ty se prostě nedáš… Nicméně ta odměna už podruhé zmizela mezi prvníma, což jenom svědčí o tom, že lidé všechno mají a chtějí to, o čem ani neví, že by to mohli chtít.

Jak jste zvládli rozjet koncerty v těch pár měsících, kdy to aspoň trochu šlo?
Docela dobře. Srpnová výplata už byla celkem celkem normální, protože jsme hráli hodně a opatření byla hodně rozvolněná. Což se teda teď společnosti vrací. Ale aspoň pro mě to byl jeden jediný měsíc v tomhle roce, kdy jsem nemusel svůj život dotovat z úspor. Ale jo, byl to takový návrat k normálnosti. Posledních čtrnáct dnů jsme hráli pro lidi, kteří seděli s rouškami, pár jich tančilo někde v podloubí nebo vzadu v sále. Bylo to zvláštní. A od soboty se chystáme zase streamovat.

Co taky jiného, že…?
Uklidíme ve zkušebně a už jsme se s Mall.tv domluvili, že pojedeme dál.