Architects se ukázali v novém světle, skalním fanouškům navzdory

Talentovaná metalcorová banda z Velké Británie se koncem února vytasila se svěží deskou For Those Who Wish To Exist. Jedná se o čtvrté studiové album Architects a přináší s sebou spoustu novinek.

V posledních letech jsme mohli zaznamenat hned několik metalcorových kapel, které prošly transformací. Cíle byly různé – posunout svou muziku dál, oslovit větší množství potenciálních fanoušků, nebo se v úzkých koridorech hudebních prostředků, které tento charakteristický žánr nabízí, cítily zkrátka omezeně. Po Bring Me The Horizon nebo Asking Alexandria se nyní k tomuto trendu připojili i Architects. Nutno však dodat, že rozhodně ne až v takovém rozsahu, jako tomu je u dvou zmíněných kapel.

I tak je jasné, že Architects tímhle krokem rozhořčili celou řadu skalních fanoušků, kteří teď nejspíš zoufale přemítají nad tím, proč kapela nepokračovala v zajetých a ověřených kolejích.

Nové album má samozřejmě k mainstreamovému popu ještě hodně daleko. Silnější a barevnější harmonicko-melodická stránka, větší prostor pro jemné synťákové plochy a obecně více elektronických prvků však rozhodně – alespoň prozatím – nehrají hlavní roli. Zběsilých kytarových riffů či skvělých screamových pasáží v podání zpěváka Sama Cartera je tu stále víc než dost a zvukovou velkolepost si Architects vzít nenechali. V textech se kapele podařilo vymanit se z ubrečených nálad a i přesto, že motivy temna a deprese zde stále hrají významnou roli, vypadá to, že vše bere s větším nadhledem.

Ač se to nemusí zdát, hudba se stále rychle vyvíjí a neexistuje žádné pravidlo, které by zakazovalo kapelám, aby se vyvíjely s ní. Stírání žánrových bariér a snaha zůstat aktuální nemusí nutně znamenat neúspěch a zavržení ze strany fanoušků. Pokud se jakékoli kapele podaří si udržet vlastní tvář a zároveň elegantně přidat hudební prvky odlišných žánrů, znamená to krok vpřed a otevření celé řady nových možností. Na albu For Those Who Wish To Existsi Architects vyzkoušeli, že na to mají. Uvidíme, jestli v příštích nahrávkách najdou odvahu zajít ještě dál.