Dvojí předskokani. Kateřina Tichá a Bandjeez obstáli se ctí

Objev roku Kateřina Marie Tichá hostuje kapele Kryštof na jejím letním turné. Nově ji doprovázejí Bandjeez, tedy kapela zesnulého Davida Stypky. Spojení, které vyplynulo logicky na základě kamarádských i hudebních vazeb, funguje skvěle.

Nelehký úkol připadl zpěvačce Kateřině Marii Tiché a kapele Bandjeez v pozdním sobotním odpoledni na brněnském stadionu Za Lužánkami. Měli předskakovat nejen kapele Kryštof, což vzhledem k pověstné velikosti její show je vždycky trochu oříšek, ale také čtvrtfinálovému fotbalovému zápasu mezi Českem a Dánskem, který se mezi Bandjeez a Krajčovu skupinu vklínil a diváci jej mohli sledovat na obrazovce vedle pódia.

Tichá i Bandjeez však při své premiéře obstáli. Že se zpěvačka, která se svou deskou Sami uspěla coby objev roku podle Andělů, a kapela zesnulého Davida Stypky spojí, společně oznámili už den po vyhlašování výročních cen. A právě brněnští fanoušci Kryštofa – v oněch pět hodin ještě nepočetní, ale uznalí – měli tu čest toto nové uskupení slyšet poprvé.

Radost sledovat

Jakékoliv srovnání s bývalým frontmanem Bandjeez by bylo nejen nespravedlivé, ale hlavně nesmyslné. Tichá nemá Stypku nahradit. Také kromě závěrečné písně Čaruj, odehrané jako pocta kamarádovi, zněly výhradně její skladby. Oproti debutové studiové nahrávce ty kousky samozřejmě znějí jinak. Koncertní provedení si to žádá. Hlavně však trojice Stypkových spoluhráčů byla vždy bravurně sehraná a nic se na tom nemění ani s Tichou za mikrofonem, ani v podmínkách prvního hraní a ještě vlastně pro cizí publikum. I tak ovšem přišli návštěvníci reklamovat některé chybějící oblíbené písně.

Jistě bude zajímavé sledovat, jak se tenhle koncertní program vykrystalizuje, ale už nyní lze bez obav říct, že neudělá chybu nikdo, kdo se na tuhle partu vydá. V Praze nejblíže třeba 8. července na loď Odra (a díky samostatnému koncertu dojde na ještě širší repertoár), na další zastávky letní tour Kryštofa nebo třeba na festival Banát.

Kapela Kryštof na brněnském stadionu Za Lužánkami Foto: Planeta Hudba

Kateřina Marie Tichá doprovázená bubeníkem Matějem Drabinou, baskytaristou Marem Zemanem, klávesistou Pavlem Sotoniakem a kytaristou Matoušem Rohovským je jednoznačně seskupení, jež bude radost dál sledovat.

Češi navzdory Krajčově fandění podlehli Dánům 1:2 a na evropském šampionátu končí.

Konfety i výlet do publika

Během fotbalového přenosu se vyhrazená část plochy stadionu slušně zaplnila a zhruba ve čtvrt na devět to Richard Krajčo se svými kolegy rozbalili s roztančeným Srdcebeatem. V dobré náladě, kterou kapela přenesla i na publikum lačné po živých koncertech, pak střídali rychlejší skladby s pomalejšími.

Byl to vlastně celkem tradiční koncert s konfetami, Krajčovými průpovídkami i jeho výletem mezi lidi. Ale po té delší odmlce si to přítomní užívali naplno. Ve kdysi fotbalovém prostředí došlo i na hit Milan Baroš, který zpaměti zpíval i prodavač hranolek, nebo zcela nový singl Halywůd. A mezitím starší i novější hity, jako Plán, CyRáno, Cesta, Tak nějak málo tančím či Hned teď.

Rozpálená sobota se překlenula v příjemný večer a živý koncert s pivem a bez roušky zase trochu připomínal staré časy.