Hra podle Queen slibuje stadionové zážitky, dodá obří Tetris

Kapela Queen si letos připomíná padesát let od vzniku klasické sestavy a chtěla tak vyrazit na masivní turné. Místo toho nabízí fanouškům mobilní hru Queen: Rock Tour. A v ní slavná pódia minulosti.

Když nemůžeme být s fanoušky na turné, vetřeme se jim aspoň do jejich telefonů, řekli si zjevně Brian May a spol., když kývli na počin, který je přeci jen pro rockovou kapelu zvučného jména pořád ještě trochu netradiční. Po nejrůznějších verzích her Rock Band a Guitar Hero, které byly primárně určené pro konzole a vyráběly se k nim ovladače v podobě zmenšených nástrojů, je tu čistě telefonní gamesa. Queen: Rock Tour.

Oč má jít, to je zjevné už z názvu. Slibuje vzít fanoušky na zásadní koncerty kariéry Queen. Do londýnského Rainbow Theatre v roce 1974, na mnichovský olympijský stadion v roce 1980, do Rio de Janeira o pět let později… A ovšem že nejen na čumendu. Fanoušek si s kapelou také zahraje.

Jenže v tom je právě kámen úrazu. Zatímco u původního Rock Bandu či Guitar Hero mohl hráč aspoň předstírat, že má v ruce skutečný nástroj, tady se ve výsledku pořád jen matlá prstem po displeji. Na nízkou obtížnost je to až únavně jednoduché, na vyšší si pak zase neužijete druhou avizovanou složku hry – tedy animované postavičky Freddieho Mercuryho a jeho bandy pobíhající po pódiu. To prostě koukáte, odkud co přiletí, abyste zasáhli, a jakýkoliv hudební zážitek se tím najednou degraduje na sekání ovoce v druhdy oblíbeném Fruit Ninjovi. Nebo, chcete-li, skládání kostek v Tetrisu, abychom zůstali u fenoménu blízkého generačním fandům Queen.

A jistě, Mercury byl sice proslavený svými pestrobarevnými kostýmy, ale skutečně si nedovedu představit, že by příznivci stadionového rocku toužili mezi jednotlivými koly strojit postavičku hlavního hrdiny. Tamagoči je jinde.

Freddie Mercury a výběr oblečků ve hře Queen: Rock Tour

Jedině, že by to hráči celé pojali jako parodii. Když se netrefíte a netapnete ve správnou chvíli přilétající dlaždici, tak se nějaký kus hrané skladby neozve. Roztomilé je to obzvlášť ve chvíli, kdy Freddie najíždí do výšek, vy se uklepnete a on zmlkne. Tolik k proklamovanému „hit the stage and perform with the entire band“. Jestli si takhle někdo z tvůrců videohry představuje koncertování, mohu jej i se svou jen skromnou pódiovou zkušeností vyvést z omylu. Takhle to opravdu nevypadá. A hlavně – takhle to opravdu nepůsobí! Nikdo jistě nečekal, že se do mobilu přenese reálný zážitek z narvaného stadionu. Ale tohle se tomu blíží asi jako zkouška na flétnu v lidové škole umění.

Poslední kapkou je populární byznys model hry, která je sice ke stažení zdarma, ale postupem času je v ní potřeba za peníze odemykat postupy. Takže vám z kapes vytáhne víc, než kdyby si autoři naúčtovali férovou jednorázovou cenu. Ale takový je dnešní herní svět, nad tím asi netřeba štkát. Jen se dere na mysl, jestli to členové jedné z nejslavnějších kapel historie mají za potřebí.