Ringo Starr se obklopil hvězdami a opěvuje pláže i videohovory

Zdá se, že postup, ke kterému se začínají klonit i tuzemští mladí hudebníci, teď zkouší také zkušený harcovník Ringo Starr. Aby mu muzika „nezestárla“, vydal v březnu EP Zoom In a rovnou ohlásil, že další kratší série písní přijde v říjnu.

Těžko se nořit do seriózní recenze pětipísňové kolekce muzikanta, jehož kariérní vrchol je půl století pryč. Nicméně Starr na lockdownové novince dělá obě věci, které dovedl k dokonalosti.

Všech pět kousků perfektně šlape, což je ostatně jeho pracovní náplň už od dob Beatles. Platí to i u spíš pomalé titulní skladby Zoom In Zoom Out a tím spíš v písni Teach Me to Tango, která se jak titulem tak rytmem hlásí k tanci a exotickým rájům, ve kterých jej lze provozovat k zbláznění. Až zas jednou budou moct být koncerty, na tuhle písničku si klidně trsnete. Na slunných plážích ještě zůstaneme u bubeníkovy pocty reggae v songu Waiting For The Tide to Turn.

Druhý krok, který Ringo zmáknul, je obklopit se hvězdnými kolegy. A teď tedy nemyslím slavnou liverpoolskou čtyřku, ale spíš jeho koncertní All Starr Band – průběžně obměňovaný, ale vždy poskládaný z osobností, které už v hudbě něco dokázaly. Na Zoom In hraje logicky Paul McCartney, Starrův další letitý kolega Joe Walsh z Eagles, Steve Lukather z Toto a dále Robby Krieger z The Doors (všichni tři na kytary) či vyhlášený sideman Nathan East na basu. Mezi spíše jednorázovými hosty do vokálů nechybí ani Sheryl Crow, Dave Grohl nebo Lenny Kravitz. Ringovi se prostě zjevně neříká ne.

A nakonec je potřeba ocenit, že i osmdesátiletý veterán vnímá moderní trendy. Tedy ne až tak hudebně (které třeba McCartney na svých albech vstřebává mnohem poctivěji – recenzi jeho poslední desky čtěte ve článku Chytlavý, dojímavý a na každý pád „svůj“. Takový je McCartney III), ale třeba píseň Zoom In Zoom Out, která dala celému EP název a je vlastně velkou poklonou vědeckému pokroku, se odkazuje na dnes populární komunikační platformu. U muže, který v lockdownu slavil i poslední kulatiny, je sice zájem o videokonference asi pochopitelný, ale že se Zoom dostane i do jeho tvorby je přeci jen trochu překvapivé.