Zea debutovým albem dokázala, že je zpěvačkou světového formátu

Slovenská zpěvačka a tanečnice Alžběta Ferencová, známá spíše pod uměleckým pseudonymem Zea, vydala v neděli debutové album Burning Light. Podmanivý hlas, alternativní pop s prvky R&B a niterné texty desku posouvají o několik světelných let dopředu.

Slovenská zpěvačka Zea vydala v neděli debutové album Burning Light. Foto: Facebook Alžběty Ferencové

O tom, že má Zea výjimečný hlas, jsme se mohli přesvědčit už v minulosti. Například skladbou Is This Love? z roku 2018, singlem Out Of Touch z loňska nebo letošní písní No Other Way.

Temperamentní Slovenka nepotřebuje velké pompéznosti a efekty. Sází na originalitu, čistotu a přirozenost, a to se jí na debutovém albu skutečně vyplácí. Hned v úvodní písni Womxn, kde zdůrazňuje, že její názory jsou jejím náboženstvím a stojí si za svými rozhodnutími.

Jedním z nejsilnějších momentů alba, které obsahuje jen osm písní, je bezesporu singl Hold Me. Ten vydala zpěvačka i jako videoklip a jako host je uveden Milan André, spoluautor všech textů na desce. Píseň má reprezentovat novou éru zpěvaččiny kariéry a vypovídá zároveň i o velmi niterných věcech, které mnoho lidí prožívá. „Hovoří o tom, že dnešní lidé jsou tak chladní, že když se objímají, necítí lásku a že hodně věcí vnímají povrchně a mně z toho bylo smutno a vytvořili jsme o tom s Milanem song,“ sdělila pro slovenský Ženský web zpěvačka.

Velmi příjemná je i kytarovka Wake Up, která dává zpěvačce veškerý prostor k tomu, aby ukázala, jak specifický je její hlas. Popovější singl Love Me Cdause I‘m Real dokáže v bocích rozhoupat každou zamilovanou duši. Závěrečná skladba Burning Light, podle které je pojmenované i celé album, je těžší, s ponurejší atmosférou i textem, ale krásným kontrastem ke zbytku desky.

Zea působí jako mix zpěvačky Aaliyah, Lianne La Havas a Alicie Keys, a to i co se týká i fyzické stránky. Slovenka se v minulosti zúčastnila i několika soutěží krásy. Umělecký pár tvoří s raperem Pauliem Garandem a hostovala třeba na jeho singlech Návraty, Loco nebo Honey, kde Zea nejen neskutečně sexy tančí, ale i zpívá. Jsme tak rádi, že namísto kariéry modelky upřednostnila pěveckou dráhu. Zea by měla prorazit i v zahraničí a její písně dobýt přední příčky hitparád.